poniedziałek, 5 września 2011

"U Boga chwała i zbawienie moje"

(Ps 62,6-7,9)
REFREN: U Boga chwała i zbawienie moje

Jedynie w Bogu szukaj spokoju, duszo moja,
bo od Niego pochodzi moja nadzieja.
On tylko jest skałą i zbawieniem moim,
On moją twierdzą, więc się nie zachwieję.

W każdym czasie
Jemu ufaj, narodzie.
Przed Nim wylejcie wasze serca:
Bóg jest naszą ucieczką.

Słowa psalmu 62. słyszymy dziś - w trakcie Liturgii Słowa, udając się na Mszę Św. Są one bodźcem do tego, aby ... pokładać ufność w Panu. Warto zwrócić dziś uwagę także na "Boską Potęgę", otwierając karty Nowego Testamentu i zagłębiając się w całościowe spojrzenie psalmisty na relację Bóg - człowiek w Psalmie 62.

W "Przewodniku po Biblii" Oficyny Wydawniczej "Vocatio", którego jestem szczęśliwym posiadaczem, widnieje taki komentarz do dzisiejszego psalmu: "Psalmista z pokorą i ufnością powierza swoją sprawę Bogu. Człowiek zmierza ku zagładzie (4-5), ale czym on jest naprawdę (9-11)? Władza należy do Boga, który sprawuje ją z miłością i sprawiedliwością (12-13)."


...


„Boże, obdarz nas prawdziwą wolnością” – prosimy w dzisiejszej kolekcie. Poznając Jezusa, jednocześnie coraz lepiej poznajemy siebie samych – odkrywamy swój egoizm, wygodnictwo, uleganie opiniom otoczenia. Jeśli dziś to w sobie widzimy, mamy doskonały powód, by przez udział w Eucharystii przybliżyć się do Chrystusa. On był gotów narazić się swoim przeciwnikom, aby tylko czynić dobrze. To Jego mocą, działającą w nas, możemy przezwyciężyć własną słabość, która nam przeszkadza stać się ludźmi wolnymi.

Mira Majdan, „Oremus” wrzesień 2005, s. 22


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz